Реформи Міністерства юстиції нині на слуху як ніколи, 28 лютого у Верховній Раді зареєстровано внесений Кабміном законопроект про внесення змін Закону «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» (№ 6150), розробником якого є Міністерство юстиції України. Що ж передбачає цей законопроект? Як виявляється, даним документом відбудеться ліквідація норм, що принижують права жінок. Сьогодні, жінка, що народжує не в шлюбі або не має чоловіка, котрий готовий визнати батьківство, змушена вигадувати нісенітниці та вписувати «неіснуючого персонажа» в графі «батько» у свідоцтві про народження дитини. Цього вимагає Сімейний кодекс. В час коли існує технологія штучного запліднення, що має робити жінка, яка вдалася до такої новації? Що має робити мама, яка народила дитину, але батьківство ніхто визнати не готовий? Сучасні українські реалії змушують здійснювати матір-одиначку юридичну фікцію. Тобто вписувати у свідоцтво про народження дитини неіснуючу особу. «Неіснуючий» батько створює масу незручностей для матері. Поїхати з дитиною до іншої країни на відпочинок чи оздоровлення – це проблема! Адже необхідний дозвіл батька…, якого в реальному житті не існує. Або ж необхідно отримувати відповідний витяг з реєстру, що підтверджує відсутність батька у дитини. Такий бюрократичний та морально застарілий підхід створює жінці зайві проблеми та принижує її гідність. Тому нормою законопроекту №6150 передбачено наступне: у разі народженні дитини у матері, яка не перебуває у шлюбі, за відсутності заяви матері та батька запис про батька дитини в актовому записі та свідоцтві про народження за бажанням матері не провадиться або провадиться за її прізвищем та громадянством, а ім’я та по батькові батька дитини записуються за її вказівкою.

До 1 липня 2017 року неприбуткові організації мають привести свої установчі документи у відповідність до вимог статті 133 Податкового кодексу України. Неприбуткові підприємства, установи та організації, що не відповідають вимогам статті 133.4 Податкового кодексу України, з метою включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій зобов’язані до 1 липня 2017 року привести свої установчі документі у відповідність із нормами Кодексу. Нагадуємо, що прийом та видача документів здійснюється центрами надання адміністративних послуг та місцевими центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги, а також безпосередньо Головним територіальним управлінням юстиції у Черкаській області. Адміністративний збір не справляється за державну реєстрацію змін до установчих документів, пов’язаних із приведенням у відповідність до законодавства у визначений строк. Отримати консультацію спеціалістів Головного територіального управління юстиції у Черкаській області з питань державної реєстрації громадських формувань можна за телефоном «гарячої лінії» 54-08-29.

Частиною 1 статті 1 Закону України «Про громадські об’єднання» (далі – Закон) визначено, що громадське об’єднання - це добровільне об’єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів. Громадське об’єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська організація або громадська спілка. Громадська організація - це громадське об’єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи. Громадська спілка - це громадське об’єднання, засновниками якого є юридичні особи приватного права, а членами (учасниками) можуть бути юридичні особи приватного права та фізичні особи. Згідно частини 1 статті 7 Закону засновниками громадської організації можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, які досягли 18 років, а молодіжної та дитячої громадської організації - 14 років. Засновниками громадської спілки можуть бути юридичні особи приватного права, у тому числі громадські об'єднання зі статусом юридичної особи. Засновниками громадської спілки не можуть бути політичні партії, а також юридичні особи, щодо яких прийнято рішення щодо їх припинення або які перебувають у процесі припинення. Кількість засновників громадського об'єднання не може бути меншою, ніж дві особи. Засновниками громадської спілки не можуть бути юридичні особи приватного права, єдиним засновником яких є одна і та сама особа. Засновником громадської спілки не може бути юридична особа приватного права, якщо засновник (власник істотної участі) цієї юридичної особи внесений до переліку осіб, пов'язаних зі здійсненням терористичної діяльності, або щодо яких застосовано міжнародні санкції. Під істотною участю у цьому Законі слід розуміти пряме та опосередковане, самостійне або спільно з іншими особами володіння 10 і більше відсотками статутного (складеного) капіталу або голосів за придбаними акціями (частками) юридичної особи або незалежно від формального володіння можливість значного впливу на управління чи діяльність юридичної особи. Засновником громадської організації не може бути особа, яку визнано судом недієздатною. Звертаємо увагу, що відповідно до частини 7 статті 7 Закону повноваження засновника громадського об’єднання закінчуються після державної реєстрації громадського об’єднання в установленому законом порядку.

З 01.06.2017 року відділи державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Черкаській області надають платні послуги, відповідно до Переліку платних послуг, які можуть надаватися відділами державної реєстрації актів цивільного стану, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2010 р. N 1168 за новими тарифами.

22 травня 2017 року за № 33/1713 зареєстровано наказ Головного територіального управління юстиції у Черкаській області від 15 травня 2017 року № 106/05 «Про затвердження Розмірів плати за надання відділами державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Черкаської області платних послуг».

Детальніше з наказом можна ознайомитись на головній сторінці веб-сайту Головного територіального управління юстиції у Черкаській області у розділі «Послуги» та в папці «Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції» розділу «Управління державної реєстрації» http://uprav.ck.minjust.gov.ua.

Нагадуємо, що «Онлайн будинок юстиції» функціонує за адресою http://obu.org.ua. Послугами з повторного отримання документів у сфері реєстрації актів цивільного стану, зможуть скористатися всі українці. Для цього достатньо зайти на сайт сервісу Онлайн Будинок Юстиції.

На порталі сервісу можна знайти інструкцію з отримання кожної запропонованої послуги, а також залишити відгук. Окрім вищезгаданих сервісів, також можна отримати інформацію з усіх реєстрів Мін’юсту, зареєструвати громадське об’єднання або засіб масової інформації, отримати дані про електронний цифровий підпис. Будь-який громадянин може подати заявку через «онлайн будинок юстиції» про втрату документа і в будь-якому відділі ДРАЦС країни отримати дублікат. В онлайн-будинку юстиції кожен, у кого є комп’ютер та доступ до інтернету, може отримати таку послугу, як повторна видача документів. Скажімо, свідоцтво про народження чи шлюб (або розірвання його) тощо. А також витяги із документів про народження, зміну імені, смерть, розірвання шлюбу, усиновлення, встановлення батьківства.

Якщо людина має електронний цифровий підпис, вона зможе оформити весь цикл документів через онлайн-юстицію. Що потрібно для реєстрації в системі «Онлайн-будинок юстиції»

— зайти на ресурс http://obu.org.ua, ввівши в браузер потрібну адресу та натиснувши клавішу Enter;

— на стартовій сторінці системи слід курсором вибрати кнопку у правому верхньому кутку вікна;

— у формі, що з’явиться на екрані, користувач має вибрати закладку «реєстрація» та у відповідні поля форми ввести адресу своєї електронної пошти і пароль (двічі);

— вводячи пароль, користувач може скористатися можливістю приховати чи показати набрані ним символи, вибравши відповідно опцію «сховати» чи «показати»;

— поставити галочку в чек-бокс «я даю згоду на передачу та обробку моїх персональних даних»; поставити галочку в чек-бокс «я ознайомлений з порядком роботи з веб- порталом»;

— натиснути екранну кнопку «створити аккаунт».

Після облікового запису система запропонує користувачеві форму авторизації в системі.

Вы здесь: Home Управління юстиції інформує