Управління юстиції інформує

6 жовтня 2016 року Верховною Радою України було прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності» або як його назвали «Антирейдерський закон», який набув чинності 6 листопада 2016 року. (далі - Закон) Законом вносяться зміни до низки нормативних актів, якими передбачається забезпечення захисту прав власності, економічних інтересів громадян та інвесторів, а також зменшення ризиків незаконного заволодіння майном. Так, протягом певного часу законодавцем вчинялись кроки щодо максимального спрощення процедури реєстрації майна та бізнесу. Однак з огляду на численні факти зловживанням недобросовісними особами таких законодавчих спрощень, новий закон скасував ці спрощення та повернувся до більш жорсткого регулювання корпоративних відносин, яке вже мало місце раніше. Значно посилено і кримінальну відповідальність. Вказаним Законом було внесено зміни в статті 358 (підроблення документів, печаток, штампів та бланків, збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів), 364 (зловживання владою або службовим становищем), 365-2 (зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги) та 367 (службова недбалість) Кримінального Кодексу України, де спеціальним суб΄єктом визнано нотаріуса, державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав, державного виконавця, приватного виконавця. Відтепер щодо нотаріуса, державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав, державного виконавця, приватного виконавця за зловживання своїми повноваженнями передбачена відповідальність від обмеження волі на строк до 3 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 10 років до 8 років позбавлення волі з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років та конфіскацією майна, враховуючи обтяжуючі обставини. Також зазначені особи несуть відповідальність за підроблення документів, печаток, штампів та бланків, збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів у вигляді штрафу до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17000 грн.) та навіть позбавлення волі на строк до 5 років. Також Кримінальний кодекс доповнено статтею 191-1 «Підробка документів, які подаються для проведення державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень», за що передбачено відповідальність у вигляді штрафів в розмірі від 500 до 2000 неоподаткованого мінімуму доходів громадян, арешту і навіть обмеження волі з позбавленням права займати певні посади.

Відповідно до статті 33 Закону України «Про оренду землі» по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі (далі - договір), орендар, який належно виконував обов’язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору на новий строк. Про намір укладення договору на новий строк орендар зобов’язаний повідомити орендодавця до спливу строку договору оренди землі у строк, встановлений договором, але не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди землі. У разі смерті орендодавця про намір укладення договору оренди землі на новий строк повідомляється спадкоємець земельної ділянки протягом місяця з дня, коли стало відомо про перехід права власності на земельну ділянку. До листа-повідомлення про поновлення договору оренди землі орендар додає проект додаткової угоди. При поновленні договору оренди землі його умови можуть бути змінені за згодою сторін. У разі недосягнення домовленості щодо орендної плати та інших істотних умов договору переважне право орендаря на укладення договору оренди землі припиняється. Орендодавець у місячний термін розглядає надісланий орендарем лист- повідомлення з проектом додаткової угоди, перевіряє його на відповідність вимогам закону, узгоджує з орендарем (за необхідності) істотні умови договору і, за відсутності заперечень, приймає рішення про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної та комунальної власності), та укладає з орендарем додаткову угоду. За наявності заперечень орендодавця щодо поновлення договору оренди землі орендарю направляється лист- повідомлення про прийняте орендодавцем рішення. У разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі, такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. У цьому випадку укладання додаткової угоди про поновлення договору оренди землі здійснюється із: - власником земельної ділянки (щодо земель приватної власності); - уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної або комунальної власності). Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов’язковому порядку. У разі смерті орендодавця перебіг вищезазначених строків зупиняється до моменту повідомлення орендаря про перехід права власності на земельну ділянку. З дня, коли орендарю стало відомо про перехід права власності на земельну ділянку до спадкоємця або територіальної громади, перебіг зазначених строків продовжується з урахуванням строку, що минув до їх зупинення. Відмова, а також наявне зволікання в укладенні додаткової угоди до договору оренди землі може бути оскаржено в суді.

Реформи Міністерства юстиції нині на слуху як ніколи, 28 лютого у Верховній Раді зареєстровано внесений Кабміном законопроект про внесення змін Закону «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» (№ 6150), розробником якого є Міністерство юстиції України. Що ж передбачає цей законопроект? Як виявляється, даним документом відбудеться ліквідація норм, що принижують права жінок. Сьогодні, жінка, що народжує не в шлюбі або не має чоловіка, котрий готовий визнати батьківство, змушена вигадувати нісенітниці та вписувати «неіснуючого персонажа» в графі «батько» у свідоцтві про народження дитини. Цього вимагає Сімейний кодекс. В час коли існує технологія штучного запліднення, що має робити жінка, яка вдалася до такої новації? Що має робити мама, яка народила дитину, але батьківство ніхто визнати не готовий? Сучасні українські реалії змушують здійснювати матір-одиначку юридичну фікцію. Тобто вписувати у свідоцтво про народження дитини неіснуючу особу. «Неіснуючий» батько створює масу незручностей для матері. Поїхати з дитиною до іншої країни на відпочинок чи оздоровлення – це проблема! Адже необхідний дозвіл батька…, якого в реальному житті не існує. Або ж необхідно отримувати відповідний витяг з реєстру, що підтверджує відсутність батька у дитини. Такий бюрократичний та морально застарілий підхід створює жінці зайві проблеми та принижує її гідність. Тому нормою законопроекту №6150 передбачено наступне: у разі народженні дитини у матері, яка не перебуває у шлюбі, за відсутності заяви матері та батька запис про батька дитини в актовому записі та свідоцтві про народження за бажанням матері не провадиться або провадиться за її прізвищем та громадянством, а ім’я та по батькові батька дитини записуються за її вказівкою.

До 1 липня 2017 року неприбуткові організації мають привести свої установчі документи у відповідність до вимог статті 133 Податкового кодексу України. Неприбуткові підприємства, установи та організації, що не відповідають вимогам статті 133.4 Податкового кодексу України, з метою включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій зобов’язані до 1 липня 2017 року привести свої установчі документі у відповідність із нормами Кодексу. Нагадуємо, що прийом та видача документів здійснюється центрами надання адміністративних послуг та місцевими центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги, а також безпосередньо Головним територіальним управлінням юстиції у Черкаській області. Адміністративний збір не справляється за державну реєстрацію змін до установчих документів, пов’язаних із приведенням у відповідність до законодавства у визначений строк. Отримати консультацію спеціалістів Головного територіального управління юстиції у Черкаській області з питань державної реєстрації громадських формувань можна за телефоном «гарячої лінії» 54-08-29.

Частиною 1 статті 1 Закону України «Про громадські об’єднання» (далі – Закон) визначено, що громадське об’єднання - це добровільне об’єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів. Громадське об’єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська організація або громадська спілка. Громадська організація - це громадське об’єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи. Громадська спілка - це громадське об’єднання, засновниками якого є юридичні особи приватного права, а членами (учасниками) можуть бути юридичні особи приватного права та фізичні особи. Згідно частини 1 статті 7 Закону засновниками громадської організації можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, які досягли 18 років, а молодіжної та дитячої громадської організації - 14 років. Засновниками громадської спілки можуть бути юридичні особи приватного права, у тому числі громадські об'єднання зі статусом юридичної особи. Засновниками громадської спілки не можуть бути політичні партії, а також юридичні особи, щодо яких прийнято рішення щодо їх припинення або які перебувають у процесі припинення. Кількість засновників громадського об'єднання не може бути меншою, ніж дві особи. Засновниками громадської спілки не можуть бути юридичні особи приватного права, єдиним засновником яких є одна і та сама особа. Засновником громадської спілки не може бути юридична особа приватного права, якщо засновник (власник істотної участі) цієї юридичної особи внесений до переліку осіб, пов'язаних зі здійсненням терористичної діяльності, або щодо яких застосовано міжнародні санкції. Під істотною участю у цьому Законі слід розуміти пряме та опосередковане, самостійне або спільно з іншими особами володіння 10 і більше відсотками статутного (складеного) капіталу або голосів за придбаними акціями (частками) юридичної особи або незалежно від формального володіння можливість значного впливу на управління чи діяльність юридичної особи. Засновником громадської організації не може бути особа, яку визнано судом недієздатною. Звертаємо увагу, що відповідно до частини 7 статті 7 Закону повноваження засновника громадського об’єднання закінчуються після державної реєстрації громадського об’єднання в установленому законом порядку.

Вы здесь: Home Управління юстиції інформує