Основний закон України статтею 40 закріплює право направляти індивідуальні і колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк . Крім того, право на звернення є важливим конституційно-правовим засобом захисту та однією з гарантій дотримання прав і свобод громадян. Адже, звернення громадян є однією з форм участі населення в державному управлінні, у вирішенні державних і суспільних справ, можливістю активного впливу громадянина на діяльність органів державної влади та місцевого самоврядування. Звернення громадян є також ефективним способом відновлення порушеного права громадянина через подання до органів державної влади скарг, заяв і клопотань. Крім того, право на звернення є важливим конституційно-правовим засобом захисту та однією з гарантій дотримання прав і свобод гро- мадян. Адже, звернення громадян є однією з форм участі населення в державному управлінні, у вирішенні державних і суспільних справ, можливістю активного впливу громадянина на діяльність органів державної влади та місцевого самоврядування. Звернення громадян є також ефективним способом відновлення порушеного права громадянина через подання до органів державної влади скарг, заяв і клопотань. Варто зазначити, що розвиток інституту

Робота зі зверненнями громадян – один із напрямків діяльності Монастирищенської районної державної адміністрації, яка спрямовує свою роботу по розгляду звернень громадян та організації їх особистого прийому у відповідності з вимогами чинного законодавства України.

         Відповідно до перспективного плану роботи Монастрищенської райдержадміністрації у першому півріччі 2019 року питання щодо роботи зі зверненнями громадян розглядалося на засіданні колегії райдержадміністрації (згідно плану роботи райдержадміністрації) 30.01.2019 «Про роботу органів виконавчої влади району щодо реалізації вимог чинного законодавства з питань звернень громадян», за результатами розгляду прийнято розпорядження «Про роботу органів виконавчої влади району щодо реалізації вимог чинного законодавства з питань звернень громадян».

У лютому, квітні місяцях поточного року на семінарах з секретарями виконкомів місцевих рад розглянуто питання щодо порядку ведення діловодства по роботі зі зверненнями громадян. Також надано практичну та методичну допомогу 3 сільським радам.

У першому півріччі 2019 року   в райдержадміністрації розглянуто 184звернення громадян (144 за відповідний період 2018 року), з них 12письмових з органів влади вищого рівня (11 за аналогічний період минулого року),40 на особистому прийомі (46 за аналогічний період минулого року) та 132 звернення, що надійшли Урядового контактного центру(”Урядову гарячу лінію”) (за відповідний період минулого року- 87). 

У зверненнях громадянами порушено 190 різних питань, на які     надано відповідні роз’яснення. Всі звернення розглянуті у визначені чинним законодавством терміни.

        Найбільш актуальними питаннями, що порушувались у зверненнях, залишаються питання сприяння у нарахуванні та виплаті державних соціальних допомог, субсидій, забезпечення земельними ділянками учасників АТО та членів їх родин. Також хвилюють громадян питання соціального розвитку територій, розрахунки за здані в оренду майнові і земельні паї, пільгове забезпечення, ремонти доріг та ін..

Головним спеціалістом – юрисконсультом апарату райдержадміністрації постійно надається безоплатна юридична консультація   громадянам, які потребують соціального захисту та підтримки (з початку року надано 69 консультацій (6 по телефону, 63 при особистому зверненні).  

         На особливому контролі перебувають колективні звернення, оскільки вони відображають проблеми жителів окремих населених пунктів нашого району та у яких жителів   найбільше хвилюють питання покращення стану житлово – комунального господарства району, питання земельних відносин, відновлення освітлення окремих вулиць. За звітний період до органів влади вищого рівня надійшло одне колективне звернення.

 

2019

2018

+ / -

Адміністрація Президента України

4

0

+4

Кабінет Міністрів України

           2

4

-2

Верховна Рада України

0

4

-4

Інші центральні органи виконавчої влади

6

3

+3

Всього до органів влади вищого рівня

12

           11

+1

За звітний період 2019 року на телефонну Урядову «Гарячу лінію» звернулося 139 осіб, (87 за відповідний період 2018 року).

     За характером   питань, що порушували громадяни при зверненнях на телефонну Урядову «Гарячу лінію»  основними були щодо :

-  призначення та виплати субсидій на житлово –комунальні послуги,  призначення та виплати державних соціальних допомог,  пільг ,  земельні питання, опіки,  пенсійного забезпечення та ін..

              Розгляд письмових і усних звернень ведеться відповідно до ст. 14-16 Закону України «Про звернення громадян», що зобов’язує об’єктивно і своєчасно розглядати, перевіряти викладені у них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства України і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду звернення у встановлені законодавством строки.

   Враховуючи особливу роль звернень громадян  до органів державної влади  та органів місцевого самоврядування, вирішення життєво важливих проблем кожної людини, за дорученнями голови райдержадміінстрації та заступника голови райдержадміінстрації частина звернень розглядаються комісійно . Порушені питання у зверненнях громадян вивчаються на місцях і в межах наданих повноважень та  діючого законодавства приймаються відповідні заходи щодо усунення недоліків, причин та умов, що сприяли написанню скарг.

         Для підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян  згідно затвердженого графіку,   у селах району проводяться «Дні регіону» за участю фахівців управлінь та відділів райдержадміністрації. Метою проведення виїзних днів прийому громадян є вивчення громадської думки про роботу органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, вирішення в оперативному порядку проблемних питань, надання роз’яснень та попередження звернень до органів влади вищого рівня.

В Монастирищенському районі працюють громадські приймальні, де громадянам безоплатно надаються консультації:

- в райдержадміністрації приймальна громадян з 8.00 до 17.15 (щоденно, крім вихідних);

 - у відділенні  Уманського об»єднаного Управління Пенсійного фонду України в Черкаській області (щоденно, крім вихідних з 8.00 до 18.00);

- в управлінні  соціального захисту населення (щоденно, крім вихідних з 8.00 до 18.00);

- районному центрі зайнятості з 8.00 до 17.15 (щоденно, крім вихідних).

 Тому робота зі зверненнями громадян у Монастирищенській  районній державній адміністрації буде й надалі пріоритетною у повсякденній діяльності та спрямованою лише на поліпшення якості розгляду звернень громадян та безумовне виконання вимог законодавства про звернення громадян.

 

Ви тут: Home Звернення громадян Про стан роботи зі зверненнями громадян в Монастирищенській райдержадміністрації ( І півріччя 2019 року)