Основний закон України статтею 40 закріплює право направляти індивідуальні і колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк . Крім того, право на звернення є важливим конституційно-правовим засобом захисту та однією з гарантій дотримання прав і свобод громадян. Адже, звернення громадян є однією з форм участі населення в державному управлінні, у вирішенні державних і суспільних справ, можливістю активного впливу громадянина на діяльність органів державної влади та місцевого самоврядування. Звернення громадян є також ефективним способом відновлення порушеного права громадянина через подання до органів державної влади скарг, заяв і клопотань. Крім того, право на звернення є важливим конституційно-правовим засобом захисту та однією з гарантій дотримання прав і свобод гро- мадян. Адже, звернення громадян є однією з форм участі населення в державному управлінні, у вирішенні державних і суспільних справ, можливістю активного впливу громадянина на діяльність органів державної влади та місцевого самоврядування. Звернення громадян є також ефективним способом відновлення порушеного права громадянина через подання до органів державної влади скарг, заяв і клопотань.

Робота зі зверненнями громадян – один із напрямків діяльності Монастирищенської районної державної адміністрації, яка спрямовує свою роботу по розгляду звернень громадян та організації їх особистого прийому у відповідності з вимогами чинного законодавства України.

     В Монастирищенській райдержадміністрації розроблено та вжито комплекс заходів організаційного та інформаційно – аналітичного характеру, спрямованих на дотримання вимог чинного законодавства щодо забезпечення конституційних прав і свобод громадян.

         На виконання Указу Президента України від 07.02.2008 №109
"Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", розпорядження облдержадміністрації                             від 05.03.2008 № 55 «Про заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення» райдержадміністрацією видано розпорядження № 51 від 12.03.2008 року «Про заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення», яким затверджено відповідні заходи.

       Розпорядженням райдержадміністрації № 33 від 16.02.2010 року затверджено Порядок організації роботи «Гарячої лінії» в райдержадміністрації, Порядок організації роботи «Телефону довіри» в райдержадміністрації, Порядок проведення в райдержадміністрації «Дня контролю» за розглядом звернень громадян, Положення « Про приймальню громадян» в райдержадміністрації.

           Розпорядженням райдержадміністрації № 74 від 08.05.2007 року відповідальним за роботу зі зверненнями громадян визначено заступника голови райдержадміністрації з гуманітарних питань.

       Розпорядженням райдержадміністрації № 26 від 12.02.2008   (зі змінами розпорядження райдержадміністрації від 05.04.2017 №51 «Про внесення змін до розпорядження районної державної адміністрації від 12.02.2008 №26) «Про Порядок організації та проведення особистого прийому громадян   у районній державній адміністрації» затверджено порядок організації та проведення особистого прийому громадян у райдержадміністрації, графік особистого прийому громадян головою райдержадміністрації, заступником голови, керівником апарату райдержадміністрації, графік особистого прийому громадян керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації. Графіки наглядно оформлені і знаходяться у зручному для ознайомлення місці у приміщенні райдержадміністрації. Графіками особистого прийому громадян передбачено місце проведення, дні та години особистого прийому громадян.

         Прийом громадян проводиться в кабінетах заступника голови райдержадміністрації та керівника апарату, які оформлені належним чином.             Приміщення райдержадміністрації обладнане пандусом, який відповідає архітектурним вимогам.

В Монастирищенському районі працюють громадські приймальні, де громадянам безоплатно надаються консультації:

- в райдержадміністрації приймальна громадян з 8.00 до 17.15 (щоденно, крім вихідних);

- у відділенні Уманського об»єднаного Управління Пенсійного фонду України в Черкаській області (щоденно, крім вихідних з 8.00 до 18.00);

- в управлінні соціального захисту населення (щоденно, крім вихідних з 8.00 до 18.00);

- районному центрі зайнятості з 8.00 до 17.15 (щоденно, крім вихідних).

        Відповідно до перспективного плану роботи Монастрищенської райдержадміністрації у 2019 році питання щодо роботи зі зверненнями громадян розглядалося на засіданні колегії райдержадміністрації двічі. 30.01.2019 «Про роботу органів виконавчої влади району щодо реалізації вимог чинного законодавства з питань звернень громадян», за результатами розгляду прийнято розпорядження (№9 від 30.01.2019) та 30.10.2019 «Про роботу органів виконавчої влади району щодо         реалізації вимог чинного законодавства з питань звернень громадян», за результати розгляду прийнято протокольне рішення.

      Впродовж 2019 року   в райдержадміністрації розглянуто 318звернень громадян (96 за відповідний період 2018 року), з них 48 на особистому прийомі, 24 письмових через органи влади вищого рівня  та 246 звернень, що надійшли через Урядовий контактний центр(”Урядову гарячу лінію”).

У зверненнях громадянами порушено ряд різних питань, на які     надано відповідні роз’яснення. Всі звернення розглянуті у визначені чинним законодавством терміни.

        Найбільш актуальними питаннями, що порушувались у зверненнях, залишаються питання сприяння у нарахуванні та виплаті державних соціальних допомог, субсидій, забезпечення земельними ділянками учасників АТО та членів їх родин.   Також хвилюють громадян питання соціального розвитку територій, розрахунки за здані в оренду майнові і земельні паї, пільгове забезпечення, ремонти доріг та ін..

         На особливому контролі перебувають колективні звернення, оскільки вони відображають проблеми жителів окремих населених пунктів нашого району та у яких жителів   найбільше хвилюють питання покращення стану житлово – комунального господарства району, питання земельних відносин, відновлення освітлення окремих вулиць.

Протягом звітного періоду через органи влади вищого рівня у порівнянні з минулим роком звернулося:

 

2019

2018

  

+ / -

ОФІС Президента України

10

2

+8

-1

Кабінет Міністрів України

3

4

-1

+3

Верховна Рада України

3

4

-1

+4

Інші центральні органи виконавчої влади

8

7

+1

 

Всього до органів влади вищого рівня

24

17

            

 

За звітний період 2019 року на телефонну Урядову «Гарячу лінію» звернулося 246 осіб, (201 за відповідний період 2018 року), три з них анонімні, двічі особи заперечували факт телефонування. 

     За характером   питань, що порушували громадяни при зверненнях на телефонну Урядову «Гарячу лінію»  основними були щодо :

-  призначення та виплати субсидій на житлово –комунальні послуги  - 117;

- призначення та виплати державних соціальних допомог -36;

- пільг  - 22 (ліки, оплата житлово – комунальних послуг, пільговий проїзд);

- земельні питання  -12;

-питання ЖКГ -4;

- пенсійного забезпечення – 2 та ін..

Найчастіше зверталися жителі Монастирище та .Місто -84, Цибулева -27, Халаїдове=24, Аврамівка та Летичівка- 17, Коритня -7, Долинка, Сатанівка та Сарни -6, Попудня та Бубельня по 5, Леськове та Хейлове – 4, іногородні -10.

              Розгляд письмових і усних звернень ведеться відповідно до ст. 14-16 Закону України «Про звернення громадян», що зобов’язує об’єктивно і своєчасно розглядати, перевіряти викладені у них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства України і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду звернення у встановлені законодавством строки.

   Враховуючи особливу роль звернень громадян  до органів державної влади  та органів місцевого самоврядування, вирішення життєво важливих проблем кожної людини, за дорученнями голови райдержадміінстрації та заступника голови райдержадміінстрації частина звернень розглядаються комісійно . Порушені питання у зверненнях громадян вивчаються на місцях і в межах наданих повноважень та  діючого законодавства приймаються відповідні заходи щодо усунення недоліків, причин та умов, що сприяли написанню скарг.

Головним спеціалістом – юрисконсультом апарату райдержадміністрації постійно надається безоплатна юридична консультація   громадянам, які потребують соціального захисту та підтримки ( протягом року надано 79 консультації (9  по телефону,   70 при  особистому зверненні).  

         Для підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян  згідно затвердженого графіку,   у селах району будуть проводитися «Дні регіону» за участю фахівців управлінь та відділів райдержадміністрації. Метою проведення виїзних днів прийому громадян є вивчення громадської думки про роботу органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, вирішення в оперативному порядку проблемних питань, надання роз’яснень та попередження звернень до органів влади вищого рівня.

Тому робота зі зверненнями громадян у Монастирищенській  районній державній адміністрації буде й надалі пріоритетною у повсякденній діяльності та спрямованою лише на поліпшення якості розгляду звернень громадян та безумовне виконання вимог законодавства про звернення громадян.

 

Ви тут: Home Звернення громадян «Про роботу органів виконавчої влади району щодо реалізації вимог чинного законодавства з питань звернень громадян»